سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

گروه حوادث: جاعل حرفه‌ای برای آنکه ردی از خود برجا نگذارد با مشتریانش به‌صورت تلفنی وارد معامله می‌شد و بعد از دریافت مبالغ میلیونی برای آنها سند جعل می‌کرد.

 راز فعالیت‌های مجرمانه این مرد مدتی قبل و زمانی فاش شد که صاحب یک دفترخانه ثبت اسناد دولتی در شهریار با پلیس تماس گرفت و مدعی شد مردی با تعدادی مدارک جعلی به این دفترخانه مراجعه کرده و قصد انجام یک معامله را دارد.

به‌دنبال این تماس، گروهی از کارآگاهان مبارزه با جرائم اقتصادی عازم دفترخانه مورد نظر شدند و مردی را که می‌خواست با استفاده از اسناد جعلی، زمینی به مساحت یک هکتار را به فروش برساند، دستگیر کردند.

این مرد بعد از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی‌ها مدعی شد: این زمین متعلق به برادرم است که سال‌ها قبل آن را به‌صورت قولنامه‌ای خریده بود. چندی پیش زمانی که او قصد داشت برای این زمین سند تهیه کند، به خاطر مشکلاتی موفق به انجام این کار نشد و برای همین نتوانست زمینش را بفروشد.

این ماجرا ادامه داشت تا اینکه چند هفته قبل به‌صورت تلفنی با فردی به نام رضا آشنا شدیم که مدعی بود در قبال دریافت 5/2 میلیون تومان حاضر است مشکل ما را حل کند.

وقتی این پول را به‌حساب وی واریز کردیم، او با ما تماس گرفت و گفت سند زمین برادرم حاضر است.

او سند را به وسیله پیک به در خانه ما فرستاد و ما هم با استفاده از آن به دفترخانه رفتیم تا زمین را بفروشیم اما مالک دفتر خانه متوجه جعلی بودن سند شد و ماجرا را به پلیس اطلاع داد.

با اظهارات این مرد، تحقیقات پلیسی برای دستگیری جاعل سند آغاز شد و کارآگاهان در بررسی‌های اولیه دریافتند وی از جاعلان حرفه‌ای است که 3 سال قبل از زندان آزاد شده و بعد از آزادی اقدامات مجرمانه خود را از سر گرفته است. 

با این اطلاعات، مخفیگاه مرد جاعل شناسایی و وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

این مرد که رضا نام دارد بعد از انتقال به اداره پلیس با اعتراف به جعل اسناد و مدارک شناسایی گفت: بعد از آزادی از زندان برای اینکه ردی از خودم برجای نگذارم شگردم را تغییر دادم و تصمیم گرفتم به‌صورت تلفنی فعالیت‌های مجرمانه‌ام را ادامه بدهم؛ به همین خاطر وقتی کسی نیاز به مدارک جعلی داشت با من تماس می‌گرفت و بدون آنکه مرا ببیند، سفارش جعل می‌داد.

من هم با تبحری که در جعل اسناد داشتم، مدارک جعلی را آماده می‌کردم و بعد از دریافت دستمزد، آنها را با استفاده از پیک برای مشتریانم ارسال می‌کردم.

کد خبر 66404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز